יורו 6, מנועי דיזל והפחתה קטליטית סלקטיבית: כיצד אתה מושפע?

אנו נסביר את המשמעות של חוקי פליטות יורו 6 עבור המכוניות שלנו, הנהגים שלנו ועבור הסביבה.

יורו 6, מהו?

בלנד רובר חושבים גם על איכות הסביבה. כל הרכבים שלנו מופעלים בהתאם ליורו 6 -
המציבה תקנים מחמירים לכמות הגזי הפחמן הרעילים שרכב יכול לייצר.

באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, כל אחד מהרכבים שלנו יעניק לכם חווית נהיגה מושלמת, ובנוסף תשמרו על הסביבה בצורה מקסימלית.

שיפור בתקני פליטות בנזין ודיזל 2014-2000

המצאות טכניות עזרו להוריד את פליטות הרכב במהלך 15 השנים האחרונות. מאז שנת 2000 הצטמצמו מגבלות NOx עבור מנועי דיזל ב- 84% ועבור חלקיקים – ב-90%.


הטבלה שלהלן מתארת את הירידה:

 2000 - יורו 32005 - יורו 42009 - יורו 52014 - יורו 6
 בנזיןדיזלבנזיןדיזלבנזיןדיזלבנזיןדיזל
CO (גר'/ק"מ)2.30.641.00.501.00.501.00.50
HC (גר'/ק"מ)0.20.560.10 0.10 0.10 
HC + NOx   0.30 0.23 0.17
NOx (גר'/ק"מ)0.150.50.080.250.060.180.060.08
PM (גר'/ק"מ)ללא הגבלה0.05ללא הגבלה0.0250.0050.0050.0050.005

מנוע דיזל או בנזין: מה עליך לדעת

מנועי דיזל ומנועי בנזין פולטים חומרים שמשפיעים על הסביבה. בשנים האחרונות השקיעה תעשיית הרכב משאבים רבים בצמצום השפעתם של שני סוגי המנועים על הסביבה. חברת לנד רובר משקיעה רבות בסוגים שונים של דלקים, כדי להמשיך בקו התקדמות זה.
הבחירה בין בנזין לסולר היא בחירה אישית. כדאי להתחשב בגורמים פיננסיים כגון מחיר ועלויות תפעול, בסגנון חיים כגון תדירות נסיעות ואורכן או בגורמים סביבתיים. - • כיום, רכבים המופעלים בסולר נהנים מחסכון גדול ב-25% ובפליטות CO2 נמוכות יותר מהמקבילות המופעלות בבנזין. - •רכבי הדיזל האחרונים הם הנקיים בהיסטוריה הודות למסננים משוכללים שלוכדים פחמימנים, פחמן חד-חמצני ו-99% מכל חלקיקי פיח. - • החל מ-2002 לקוחות שרוכשים דגמי דיזל מנעו מכמעט 3 מיליון טון של CO2 לצאת לאטמוספרה. - •לכלי רכב המונעים בדיזל, דרך כלל, עלויות תפעול נמוכות (המגולמים בעלויות דלק, עלויות שירות, ערך במכירה ומיסים) יותר מאשר לכלי רכב המונעים בבנזין.
מצא את דגם הלנד רובר הנכון עבורך על סמך פליטות, מחיר וסוג דלק בעזרת כלי ההשוואה שלנו.

כיצד יעזור חיזור קטליטי סלקטיבי?

חיזור קטליטי סלקטיבי היא מערכת פעילה לטיפול בגז פליטה שממירה NOx לגזים מזיקים פחות ולמים. חברת יגואר לנד רובר אימצה את הטכנולוגיה, כדי להפחית משמעותית פליטות מזהמים ולעמוד בתקני יורו 6 שמתוארים למעלה. נוזל פליטות דיזל (DEF) מיוחד, המכונה לעתים AdBlue®, מאפשר זאת. DEF הוא תמיסת אוראה מימית (32.5% אוראה ו- 67.5% מים מזוקקים) שמוזרקת לתוך זרם הפליטות. התמיסה גורמת ליציאת אמוניה שמפרקת 98% מ- NOx למים וחנקן. נדרשת כמות קטנה מאוד של DEF כדי שהתהליך יהיה מוצלח.

יתרונות לבעל רכב: סקירה

  • שמירה על הסביבה. ירידה בפליטות של גזים מזיקים הופכת רכבי לנד רובר לידידותיים יותר לסביבה.
  • פטור של אזור פליטות נמוך מאוד. החל מ-7 בספטמבר 2020 כל רכב דיזל שלא עומד בתקני פליטות של יורו 6 יידרש לשלם עמלה של 12.50 פאונד ליום, כדי לנהוג באזור פליטות נמוכות חדש.
משמעות נוספת עבורך

משמעות נוספת עבורך

כדי שתפעל מערכת החיזור הקטליטי הסלקטיבי, יש לשמור על מפלס AdBlue™ במיכל DEF מיוחד במכונית.
מיכלי DEF עוצבו עבור כל רכב כדי למזער את הצורך למלא אותם בין מועדי השירות של הרכב. כ-1 ל' DEF נצרך כל 1,600 ק"מ לערך (אולם, ערך זה משתנה בהתאם לסגנון הנהיגה שלך). גודל המיכל משתנה לפי דגם, החל מ- 9 ל' לערך עד 17 ל', משמע נסועה של 14,400 ק"מ עד 27,300 ק"מ בין המילויים. נא עיין בספר הנהג שלך כדי לדעת מהו גודל המיכל ברכבך.
כיצד אדע שמפלס DEF נמוך?

כיצד אדע שמפלס DEF נמוך?

המרחק עד מילוי ה-DEF הבא אפשר לראות בכל עת במרכז ההודעות בלוח המכשירים.
בנוסף, אם מפלס DEF נמוך זוהה במיכל, תקבל כמה אזהרות. האזהרה הראשונה תוצג כ- 2400 ק"מ לפני התרוקנות המיכל ואחריה תופיע אזהרה שנייה כ- 1500 ק"מ לפני ההתרוקנות. אזהרה שלישית תופיע כ- 820 ק"מ ותתריע כי יש למלא את מיכל ה-DEF או שלא יותנע הרכב כאשר ספירת המרחק תגיע ל-0. האזהרה הסופית תינתן כ- 160 ק"מ לפני התרוקנות המיכל.
כאשר תגיע הספירה ל-0, לא יותנע הרכב לאחר הדממת המנוע. פעולה זו נועדה לוודא שהרכב עומד בתקני יורו 6. המנוע יותנע שוב רק לאחר מילוי מיכל ה-DEF.
אפשר לבקר איכות DEF ואת שיעור הזרם שלו. מערכת התרעה דומה תודיע לך אם זוהתה ירידה באיכות DEF או תקלה במערכת באמצעות הודעת הסבר שמעניקה לך 850 ק"מ לתיקון התקלה. כשתגיע ספירת המרחק ל-0, לא יותנע הרכב.
כיצד אני ממלא את מיכל ה-DEF או מתקן תקלה?

כיצד אני ממלא את מיכל ה-DEF או מתקן תקלה?

יש שתי דרכים למלא את מיכל ה-DEF בין מועדי השירות:
- לנוחותך, תכנית התחזוקה של לנד רובר כוללת הוספות DEF בין מועדי השירות ללא עלות במרכזי שירות מורשים של חברת המזרח.
- לחילופין, אפשר למלא DEF בכל מרכז שירות בתשלום.
אם מפלס DEF נמוך מאוד, באפשרותך למלא אותו בעצמך, כדי להרוויח זמן לקביעת מועד למילוי מקצועי.
- תזדקק לשני בקבוקי AdBlue™ המאושרים בידי יגואר-לנד רובר. אפשר לרכוש את הבקבוקים שכוללים מגן ייחודי כנגד התזות למילוי קל, במרכזי שירות מורשים של חברת המזרח. ניתן לקנות AdBlue™ בחנויות לאביזרי רכב עצמאיות. ודא שאתה קונה מוצר שעומד בתקן ISO 22241-1 או DIN 70070.
- ניתן לאחסן DEF בבטחה ברכב בטמפרטורה בטווח בין -11°C לבין 25°C.
- בספר הנהג שלך מופיעות הוראות מילוי. בכל דגם של לנד רובר מיקום שונה של פתח למילוי DEF, לכן עיין בקפידה בספר הנהג שלך כדי לקבל מידע זה.
אם ישנה בעיה באיכות DEF או בשיעור הזרימה שלו, צור קשר עם מרכז שירות מורשה של חברת המזרח כדי לתקן את הבעיה.

מילון מונחים ושאלות תכופות

OPEN ALL
מה זה NOx?
מהם חלקיקי דיזל?
כיצד יצרנים מוכיחים עמידה בתקני יורו?
קראתי שבפועל רכבים חורגים מתקני היורו. למה?
כיצד סולר משפיע על הבריאות?
מהו מסנן חלקיקי דיזל (DPF)?
אני נוהג בעיר. האם זו בעיה עבור סולר?